کلیپ آموزشی طلایی ترین نکات مدیریت زمان از لارا وندرکام

طلایی ترین نکات مدیریت زمان از لارا وندرکام از گروه کپسول انرژی مدیریت زمان - برنامه ریزی
کلیپ آموزشی طلایی ترین نکات مدیریت زمان از لارا وندرکامReviewed by گروه کپسول انرژی on Jan 21Rating: 5.0طلایی ترین نکات مدیریت زمان کلیپ آموزشی طلایی ترین نکات مدیریت زمان از زبان لارا وندرکام

طلایی ترین نکات مدیریت زمان از زبان لارا وندرکام

در کلیپ آموزشی طلایی ترین نکات مدیریت زمان از زبان لارا وندرکام که در ادامه این مقاله آمده است، کارشناس بهره‌وری، تایید می‌کند که زمان گذاشتن برای خودتان ابزاری برای رسیدن به شادمانی بیشتر است و لحظه‌هایی وجود دارد که زمان تقریبا معنایی ندارد، چون ما از کاری که انجام می‌دهیم لذت می‌بریم. همه ما مشغله داریم، چه در مورد کارمان و چه امور خانواده و یا تحصیل، بنابراین بیشتر ما فکر می‌کنیم نمی‌توانیم هیچ کار اضافه‌ای را در برنامه‌مان بگنجانیم. اما خانم وندرکام این ایده را قبول ندارد و معتقد است وقتی می‌گوییم وقت ندارم، منظور ما فقط این است که این کار اولویت من نیست! پس از دیدن کلیپ حتما تا اتمام مقاله پیش برید تا تمرین های لازم را انجام دهید

توصیه ها

توصیه او این است که برای اینکه بدانیم زمان خالی برنامه‌ هایمان کجاست، برنامه‌ زمانی را به جای روزانه، هفتگی کنیم. لاراوندرکام در گردهمایی تد درباره طلایی ترین نکات مدیریت زمان می‌گوید: یک هفته چرخه زندگی است که از ۱۶۹ ساعت تشکیل شده است. اگر ۴۰ ساعت کار کنید و هر شب ۸ ساعت بخوابید، هنوز ۷۲ ساعت خالی دارید. می‌توانید یک هفته از زندگی روزمره خود را مرور کنید. هر کاری که در طول این هفته انجام می‌دهید را بنویسید. با این کار ممکن است چند ساعت خالی در این میان پیدا کنید؛ حتما این کار ر انجام دهید. پیشنهاد میکنم زمان های نزدیک به خوابتان را به جای گشت و گذار در زندگی دوستانتان در فضای مجازی بیشتر به خودتان و تفکرتان اهمیت دهید.

به محض اینکه ساعت‌های خالی پیدا کردید، باید به شکل اثربخشی از آن استفاده کنید و به خودتان انگیزه بدهید. مثلا دو شب در هفته می‌توانید یک ساعت زودتر بخوابید و صبح یک ساعت زودتر بیدار شوید و از این زمان استفاده کنید. اگر بچه دارید، می‌توانید زمان آزادتان را با دوست یا همسایه‌ای که او هم بچه دارد مبادله کنید.

علاقه تان را به یک الزام تبدیل کنید

خانم وندرکام در سخنرانی خود درباره طلایی ترین نکات مدیریت زمان می‌گوید علاقه‌تان را به یک الزام تبدیل کنید تا یک انگیزه بیرونی داشته باشید. مثلا اگر می‌خواهید کارهای هنری با چوب درست کنید، کلاس بروید. وقتی بابت کلاس پول می‌پردازید، بیشتر به انجام آن کار متعهد می‌شوید .تسلط داشتن بر نقشه راه هم مهم است؛ به‌ویژه اگر می‌خواهید علاقه‌تان را به کار تبدیل کنید. تصویری ذهنی از جایگاهی که می‌خواهید ظرف پنج سال آینده در آن قرار بگیرید داشته باشید. افراد معمولا در مورد کاری را که می‌توانند در کوتاه مدت انجام دهند اغراق می‌کنند و کاری که از پس آن در بلند مدت برمی‌آیند، دست کم می‌گیرند. وندرکام می‌گوید: «مثلا در یک روز می‌خواهم سه کار انجام دهم؛ معادل ۱۵ کار در یک هفته کاری و ۷۵۰ کار در یک سال. اگر ۷۵۰ کار مهم را در طول یک سال انجام دهید، سال خیلی خوبی خواهد بود.»

کپسول صوتی بهترین سال زندگی + دفترچه برنامه ریزی به شما کمک میکند تا برنامه هایتان را اولویت بندی کنید و با نگاهی تحلیلی برنامه ریزی زندگی خود را مدیریت کنید. برای مشاهده کپسول صوتی اینجا کلیک کنید.

دفترچه برنامه ریزی

 

 

تمرین

اگر علاقه خاصی در زندگی ندارید، شانسی از دست نداده‌اید. در عوض، مهارت‌هایی را پرورش دهید که در همان حوزه‌ای که هستید شما را بالا بکشد. در این صورت از شغلی که دارید لذت می‌برید. درگیر یک سرگرمی شدن چه به خاطر خود آن سرگرمی باشد و چه یک محرک کاری، باعث بهسازی خودتان می‌شود و یک بازی برد-برد است. کلیپ آموزشی سخنرانی لارا وندکام را حتما مشاهده کنید ۱۲ دقیقه ای که میتواند شما را در مدیریت زمان استاد کند. و پس از مشاهده این کلیپ با ارزش مقاله مهندس زمان شوید را حتما مطالعه کنید تا بتوانید تسلط بیشتری بر زندگیتان پیدا کنید.

منتظر دیدگاههایتان هستیم

دوستدار شما

گروه کپسول انرژی

1 دیدگاه برای “کلیپ آموزشی طلایی ترین نکات مدیریت زمان از لارا وندرکام

  1. M مثل :محمد _Mohammad_rezvanian _M R_M Mohmmed گفته:

    سلام، روزتون عاشقانه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *