بدترین دشمنان شما(احساسات منفی)

کپسول انرژی_بدترین دشمنان شما
بدترین دشمنان شما(احساسات منفی)Reviewed by گروه کپسول انرژی on Jul 19Rating: 5.0بدترین دشمنان شما(احساسات منفی)بزرگ ترین دشمنان شادی و موفقیت شما ، انواع احساسات منفی مانند ترس، درماندگی، حسادت، احساس خود کم بینی و نهایتا خشم می باشند. این احساسات شما را به زیر می کشند و در قهقرای سیاه چاله های جهنم ناموفقیت نگه می دارند. این احساسات شما را فرسوده می کنند و از هر نوع لذت شما را محروم می کنند. احساسات منفی در طول تاریخ بیش از هر بلا و مصیبتی به جوامع بشری آسیب رسانیده اند.

بدترین دشمنان شما(احساسات منفی)

بزرگ ترین دشمنان شادی و موفقیت شما ، انواع احساسات منفی مانند ترس، درماندگی، حسادت، احساس خود کم بینی و نهایتا خشم می باشند. این احساسات شما را به زیر می کشند و در قهقرای سیاه چاله های جهنم ناموفقیت نگه می دارند. این احساسات شما را فرسوده می کنند و از هر نوع لذت شما را محروم می کنند. احساسات منفی در طول تاریخ بیش از هر بلا و مصیبتی به جوامع بشری آسیب رسانیده اند.

تمامی احساسات منفی که در بالا به آن اشاره کردیم. عموما به خاطر ۴ عامل به وجود می آیند. با دور ریختن این ۴ عامل، احساسات منفی خود به خود از شما دور می شوند و جای آنها را احساسات مثبت مثل عشق، لذت، آرامش و تغییرات رو به جلو در تمام جوانب زندگی می دهند.

با مطالعه این مقاله و مقاله ریشه احساسات منفی را چگونه بسوزانید؟ میتوانید ابتدا ریشه احساسات را بیابید و سپس ریشه این احساسات و دشمنان اصلی خود را بسوزانید.

  1. توجیه کردن را کنار بگذارید

اولین عامل از چهار عامل بنیادی احساسات منفی، توجیه کردن است. شما فقط تا وقتی که بتوانید خود یا دیگران را توجیه کنید که به هر دلیلی سزاوار عصبانیت هستید، می توانید منفی باقی بمانید. به همین دلیل است که انسانهای عصبی همیشه عصبی باقی می مانند. به عنوان مثال فردی که به خاطر اوضاع بد اقتصادی شرکتی که در آن مشغول به کار بوده او را اخراج کرده است. از رییس شرکت خود بسیار ناراحت و عصبی است و با ناعادلانه دانستن کار او مرتبا این عصبانیت خود را توجیه می کند. می تواند تا جایی پیش برود که از شرکت و رییس خود شکایت کند و هر روز عصبانی تر از دیروز از خواب بیدار شود و تمام فکر و ذکر خود را با عصبانیت پر کند. یا میتواند به خودش بگوید : (خوب همه ممکن است از کارشان اخراج شوند، هیچ اتفاقی نیفتاده است فقط باید به دنبال شغل بهتری بگردم ) با این طرز تفکر تمامی احساسات منفی را از خود دور کرده است و در سایه آرامش روحیه اش میتواند بر روی اهدافش متمرکز شود و تصمیمات درستی بگیرد.

energycapsule
کپسول صوتی کپسول انرژی
کتاب صوتی
  1. دنبال بهانه و استدال غیر منطقی نگردید

عامل دوم احساسات منفی، استدلال غیر منطقی است.استعداد غیر منطفی یعنی((چیزی که از لحاظ اجتماعی غیر قابل قبول است را مقبول جلوه دهید)). به زبان خودمانی ((ماست مالی )) کردن کاری که انجام می دهید و از ته دل از کار راضی نیستید. شما با توضیحاتی که خوب به نظر می رسد سعی میکنید بهانه تراشی های غیر منطقی کنید و معمولا تمام تلاشتان را میکنید در مورد کاری که انجام داده اید خود را حق به جانب جلوه دهید.ای استدلال های غیر منطقی یکی از دشمنان شما هستند و احساسات منفی را در شما زنده نگه می دارند. توجیه و بهانه تراشی همیشه مستلزم این است که شما نمایشنامه ای بنویسید که گناه را بر گردن دیگری بیندازید و خودتان را قربانی تصمیمات و اشتباهات دیگری جلوه دهید و همیشه دیگران نقش منفی را برای شما بازی می کنند. یادتان باشد شما در حال نوشتن سناریو زندگیتان هستید پس با خودتان در برابر مسایل روراست باشید.

  1. تحمل نظرات دیگران

سومین عامل احساسات منفی، نگرانی بیش از حد و حساسیت مفرط در مورد رفتار دیگران باش شماست.. خیلی از افراد رفتار و کردار خودشان را با نظرات دیگران تغییر می دهند و سعی بر این دارند که دیگران را راضی نگه دارند. آنها به ندرت شخصیت خود را جدای از آرای دیگران ارزیابی می کنندو اگر به هر دلیل منطقی و یا غیر منطقی این نظرات منفی باشد،((قربانی))ما سریعا دچار خشم، خجالت، شرمندگی میشود. این نشان می دهد چرا روانشناسان همیشه معتقدند هرکاری که از ما سر می زند در جهت به دست آوردن احترام دیگران و یا دست کم از دست ندادن این احترام است.

  1. فراموش نکنید که فقط خود شما مسئول زندگیتان هستید

چهارمین و بدترین عامل احساسات منفی متهم کردن است. اگر احساسات منفی را به یک درخت تشبیه کنیم تنه(( درخت احساسات منفی)) تلاش برای متهم کردن دیگران به خاطر مشکلات خودمان است. زمانی که تنه این درخت را قطع کنید همه میوه های این درخت که همان احساست منفی هستند فورا خشک می شوند. درست مانند زمانی که دوشاخه لوستر را می کشید همه لامپ ها خاموش می شوند

در مقاله چگونه ریشه احساسات منفی را بسوزانید روش ها و تمرین های کاربردی برای نابودی این احساسات برای شما آماده شده است. با مطالعه این مقاله و انجام تمرین های آن می توانید موفقیت و احساسات مثبت را در خود تقویت کنید.


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *