انوشه انصاری از رویاهای کودکیش میگوید

انوشه انصاری از رویاهای کودکیش میگویدReviewed by گروه کپسول انرژی on Jun 17Rating: 5.0کلیپ انگیزشی انوشه انصاری از رویاهای کودکیش میگویدکلیپ انگیزشی،انوشه انصاری از رویاهای کودکیش میگوید (تدتاک)

کلیپ انگیزشی

انوشه انصاری از رویاهای کودکیش میگوید

 

انوشه انصاری از رویاهای کودکیش میگوید (تدتاک)

 

زندگی نامه انوشه انصاری

انوشه انصاری اولین فضانورد ایرانی بود که به فضا سفر کرد
انوشه انصاری در سال ۱۳۴۶، در ایران متولد شد . تا سن ۱۶ سالگی در ایران زندگی کرد و سپس همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. سالهای پایانی دبیرستان را درکشور آمریکا گذراند و سپس برای اخذ مدرك كارشناسی در رشته مهندس الكترونیك و علوم كامپیوتر وارد دانشگاه جرج میسون شد. انوشه انصاری بعد از پایان موفقیت‌آمیزش در دوره لیسانس برای كسب مدرك فوق‌لیسانس(Master) خود وارد دانشگاه جرج واشنگتن شد و مطالعات خود را در این دانشگاه ادامه داد.

پس از دریافت مدرك كارشناسی ارشد در رشته مهندسی الكترونیك، انوشه انصاری برای كار به سراغ شركتهایی چون MCI و COMSAT رفت و پروژه‌های موفقیت‌آمیزی را  این دو شرکت به سرانجام رساند.

در سال ۱۹۹۴ میلادی مطابق با ۱۳۷۲، انوشه انصاری به همراه همسرش حمید و برادر همسرش امیر انصاری شركتی به نام تله‌كام تكنولوژی (TTI) را در تگزاس بنیانگذاری کردند.

این شركت تأمین‌كننده تجهیزات مورد نیاز شبكه‌های كامپیوتری بود. این شركت در سال ۲۰۰۰ توسط سونوز نتورك خریداری شد. انوشه انصاری در سال ۲۰۰۰ جایزه نخست كارآفرینی ملی ایالات متحده آمریكا را به دست آورد. در سال ۲۰۰۱ مجله فورچیون انوشه را در لیست تاجران موفق ثبت كرد.

انوشه از دوران نوجوانی به فضانوردی علاقمند بود و رؤیای سفر به فضا را در سر می‌پروراند. علاقه فراوان او سرانجام زمانی به بار نشست كه فعالیتهای اقتصادی انوشه و همسرش ثروت فراوانی برای آنها به بار آورده بود. در سال ۲۰۰۴ میلادی مطابق با ۱۳۸۳ خانواده انصاری (انوشه و برادر همسرش، امیر انصاری) ۱۰ میلیون دلار جایزه برای نخستین پرواز فضایی غیر‌دولتی اختصاص دادند.

این سفر می‌بایستی توسط یك فضاپیمای قابل بازیابی انجام می‌شد كه قادر باشد حداقل سه نفر را به ارتفاعی بیش از ۱۰۰ كیلومتر از سطح متوسط زمین (خط كارمن) رسانده و مجدداً به زمین بازگرداند. فضاپیما باید طوری طراحی می‌شد كه در طی دو هفته بعد از نخستین پرواز موفقیت‌آمیز، قادر به تكرار آن باشد. «جایزه انصاری ایكس» در نهایت به فضاپیمای كوچك «اسپیس شیپ وان» با طراحی خلاقانه برت روتان تعلق گرفت.

اما همچنان رؤیای سفر به فضا ذهن بانوی فعال و ناآرام ایرانی را به خود مشغول كرده بود. فعالیتهای فضایی اخیر به هیچ‌وجه او را آرام نمی‌كرد و اشتیاق دیدن زمین از فضا او را به سویی رهنمون كرد كه اكنون تیتر نخست خبرهای فضایی دنیا را به خود اختصاص داده است. انوشه انصاری سرانجام دل به دریا زد و برای سفری هیجان‌انگیز به ایستگاه بین‌المللی فضایی ثبت‌نام كرد. این سفر كه با كپسول فضایی سایوز تی‌ام‌آ صورت می‌گیرد حدود ۲۰ میلیون دلار هزینه در بر دارد. ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۵ (۸ مه ۲۰۰۶)، سازمان فضایی روسیه به طور رسمی اعلام کرد که انوشه انصاری بعنوان اولین زن گردشگر فضایی در یكی از پروازهای فضاپیمای سایوز كه برای بهار ۱۳۸۶ برنامه‌ریزی شده بود، به مدار زمین سفر خواهد کرد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۵ ، سازمان فضایی روسیه به طور رسمی اعلام کرد که انوشه انصاری بعنوان اولین زن گردشگر فضایی در یكی از پروازهای فضاپیمای سایوز كه برای بهار ۱۳۸۶ برنامه‌ریزی شده بود، به مدار زمین سفر خواهد کرد.

افتخارات انوشه انصاری

● به عنوان کارآفرين برتر از سوي مجله زن شاغل آمريکا – ۲۰۰۰
● حضور در فهرست تاجران موفق مجله معتبر فورچون آمريکا – ۲۰۰۱
● دريافت اولين جايزه نوآور سيمونز توسط NCWIT به کارآفرينان موفق زن – ۲۰۰۹
● دريافت دکتراي افتخاري علوم از دانشگاه جرج ميسون -۲۰۱۲
● به پاس خدمات به جامعه فضايي، جايزه ملي پيشگامان فضا در ايالات متحده –۲۰۱۵

کلیپ های زیر شدیدا توصیه میشه .
۱. کلیپ انگیزشی “چرا زمین میخوریم؟”

1 دیدگاه برای “انوشه انصاری از رویاهای کودکیش میگوید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *