ریشه احساسات منفی را چگونه بسوزانید؟

در مقاله بدترین دشمنان شما فهمیدیم که احساسات منفی عامل نابودی شادی و موفقیت است و چهار عامل اصلی احساسات منفی را بیان کردیم.

و اما ریشه احساسات منفی را چگونه بسوزانید؟

مطالعه مقاله بدترین دشمنان شما قبل از مطالعه این مقاله را شدیدا توصیه می کنیم.
اما برای مبارزه با این دشمنان و احساسات منفی باید چه کار کنیم؟
میخواهم بیشتر روی عوامل احساسات منفی که در مقاله قبل اشاره شد فکر کنید. با خودتان رو راست باشید. به کدام یک از این عوامل دچار هستید؟
قرار است در این مقاله به شما راهکارهایی ارایه دهیم که این درخت احساسات منفی را از ریشه بخشکانید.
آماده اید که مسئولیت زندگی خودتان را به عهده بگیرید؟
برای ادامه….
[restrict paid=”true”]

  • چاره کار مسئولیت پذیری است

پادزهر همه احساسات منفی مسئولیت پذیری مطلق است.شما نمیتوانید بگویید ((من مسئولم)) و همچنان عصبانی باشید. کشف جمله بسیار قدرتمند ((من مسئولم)) و توانایی آن در از بین بردن احساسات منفی ، نقطه عطفی در زندگی همه انسانهای موفق بوده است. اگر با تمام وجود مسئولیت زندگی خودتان را به عهده بگیرید دیگر با کوچکترین اتفاق در زندگیتان از هم نمی پاشید و چون خود را مسئول آن اتفاق می دانید در صدد حل و فصل کردن موضوعات و بهتر شدن خودتان می پردازید.

با مسئولیت پذیری بی قید و شرط خود را از شر احساسات منفی برهانید. تنها زمانی که  ذهن و احساسات آزاد داشته باشید میتوانید انرژی و احساس خود را در یک مسیر درست و رو به جلو هدایت کنید.

زمانی که مسئولیت مطلق زندگی خود را بپذیرید، دیگر هیچ حدی برای چه کسی شدن، چه کار کردن و چه داشتن برای شما وجود ندارد.

پس از همین امروز به خودتان قول دهید برای سوزاندن ریشه احساسات منفی در زندگیتان مسیئولیت کامل آن را به عهده بگیرید.

 

به متهم کردن دیگران خاتمه دهید

شاید برای پاسخ به سوال چگونه ریشه احساسات منفی را بسوزانید؟ قوی ترین جواب این باشد که هیچ کس را مقصر ندانید و از نمایش نامه نویسی و قربانی جلوه دادن خود بپرهیزید.

از این پس از هیچ کس برای هیچ چیزی خواه در گذشته، حال یا آینده متهم نکنید. همان طور که روزولت گفته است:

هیچ کس نمیتواند بدون اجازه خود شما، تحقیرتان کند.

از امروز توجیه رفتارهای خود را فراموش کنید. اگر اشتباهی مرتکب شدید بگویید متاسفم و مشغول رفع نقص کار خودتان شوید. هروقت دیگران را مقصر جلوه دهید یا کار خود را توجیه کنید، خود را در موضع ضعف قرار می دهید، احساس ناتوانی می کنیدو از درون احساس ناخشنودی و عصبانیت می کنید. اگر این رفتار را دور نریزید و خود را مسئول زندگی خود قرار ندهید چندین قدم از انسانهای موفق عقب خواهید ماند. همانطور که در این مجموعه در زمان ثبت نام قول داده اید به بزرگی دست نمیابید و موفقیت را درآغوش نمیگیرید.

از حماقت دوری کنید(احساسات خود را کنترل کنید)

برای این که ذهن خود را مثبت نگه دارید که باعث موفقیت بیشتر شما می شود، از بدگویی، شکوه، عیب جویی و سرزنش کردن دیگران خودداری کنید. هروقت از شخص دیگری عیب جویی میکنید از کسی که دوستش ندارید بدگویی می کنید، یا دیگرن به خاطر کاری که کرده اند سرزنش کنید ، احساسات منفی و شکست را در رگ های خودتان تزریف وریشه های بد بختی را آبیاری کرده اید. یادتان باشد منفی نگری شما بر دیگران هیچ اثری ندارد. اصلا برای آنها مهم نیس که شما چقدر منفی هستید.

عصبی شدن از دیگران یعنی سپردن اختیار احساسات و گاهی تمامی کیفیت زندگی شما به آنهاست و به عبارت دیگر:
شبیه حیوانی افسار خودتان را به دست آنها داده اید.

یادتان باشد احساست مثبت انسان را قدرتمند و احساسات منفی انسان را تضعیف میکند . من مطمئنم شما میخواهید قویترین موجود باشید.

هرگاه مصمم به به مسئولیت پذیری مطلق در حیطه کارهای خود و هرچه که به شما مربوط می شود و برای شما اتفاق می افتد شوید، می توانید با اعتماد به نفس به زندگی خود ادامه دهید. شما ((فرمانده سرنوشت و کاپیتان روح خود )) خواهید شد.

حالا وقته تمرین است

همین امروز بزرگترین مشکل یا منبع حس منفی خودتان را که در مقاله قبل به آن اشاره شد را مشخص کنید.چه مسئولیتی در قبال این وضعیت دارید؟

همین امروز با خود عهد ببندید که دیگر هیچ کس را برای هیچ چیز متهم نمیکنید و مسئولیت مطلق زندگی خودتان را به عهده بگیرید. چه کارهایی باید در این جهت انجام دهید؟

به قول مطهری بهشت را به بها میدهند نه به بهونه.

پس بهانه ها را کنار بگذار و فقط به فکر کار مفید باش . تصور کن بهانه های تو فقط تو را از مسیر باز میدارند و مانند یک زهر تورا فلج میکند.

برای انجام این تمرینات با خودتان صادق باشید و کاغذ و قلم را بردارید و بنویسید ۷ روز به انجام تمرین های بالا بپردازید .نتیجه را برای استفاده دیگران در قسمت نظرات بنویسید شاید در این را رهنمایی های شخصی شما چراغ راه انسانی دیگر باشد.

دوستتان داریم

گروه کپسول انرژی

3 دیدگاه برای “ریشه احساسات منفی را چگونه بسوزانید؟

  1. یونیتی گفته:

    واااااای… من عاشق سایتتونم.هر مطلبشو چند بار میخونم.ممنونم کپسول انرژی من!!!

    • مدیر سایت گفته:

      منون از نظر پُر انرژی شما، تلاش ما هم بر اینست که بتوانیم این فضای خالی آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزشی را پُر کنیم.
      امیدواریم همیشه کپسول انرژیتون پر باشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *