توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بده

کمتر فکر کن بیشتر عمل کن توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بده این مقاله تو را از یک متفکر بی کار و پر ایده به یک انسان پویا و اجراکننده قوی تبدیل میکند.
توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بدهReviewed by گروه کپسول انرژی on Sep 17Rating: 4.5توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بده کمتر فکر کن بیشتر عمل کن توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بده این مقاله تو را از یک متفکر بی کار و پر ایده به یک انسان پویا و اجراکننده قوی تبدیل میکند.

توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بده

کمتر فکر کن بیشتر عمل کن

همه میخوان به بقیه مشاوره بدن و حرف بزنن ولی در واقعیت هیچ کاری انجام نمی دهند.اگر مدت زمان اندیشیدن و تعمق کردن را کم کنید و همان زمان را به انجام تفکراتتون بپردازید واقعا چقدر پیشرفت میکنید؟ صادقانه جواب بده!

اما چالش تو: میتونی قبولش کنی؟ کمتر فکر کن و بیشتر عمل کن.با من هستی ؟؟؟؟ اگه با منی پس ۱۵ راه برای گسترش رفتارهای عملگرایانه رو مطالعه کن و توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بده.

“یک روز بیدار می شوی و دیگر هیچ وقتی برای انجام کارهایی که همیشه می خواستی نیست. الان انجامش بده”

(پائولو کوئیلو)

این مقاله تو را از یک متفکر بی کار و پر ایده به یک انسان پویا و اجراکننده قوی تبدیل میکند.

  1. در ذهنت از آخر به اول شروع کن.

توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بدی باید تصورات خیالیتون رو که بهشون اعتقاد دارید را دور بریزید.”اجتماع” دوستانت یا خانوادت رو فراموش کن و به خودت فکر کن. از زندگیت چی میخوای؟میخوای به چه چیزی معروف بشی و به یاد مردم بیای؟  با خودت رو راست باش. رفیق نگران هیچ کس دیگه ای نباش و بهشون فکر نکن. خیلی بهتره که خودت رو در جایگاه موفقیت در یک سال یا دوسال آینده تصور کنی. اینگونه تصور کن که به موفقیت رسیدی و برگرد ببین چه کارهایی باید انجام بدی تا به موفقیت خودت برسی. این نگاه از آینده به گذشته به تو کمک میکنه تا بتونی از نقطه A  به B  برسی.

کمتر فکر کن بیشتر عمل کن توانایی های اجرایی ات را همین امروز توسعه بده این مقاله تو را از یک متفکر بی کار و پر ایده به یک انسان پویا و اجراکننده قوی تبدیل میکند.

داشتن ایده کافی نیست شرط جسارت اجراست-توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بده

۲.آهسته و پیوسته برو تا برنده باشی

 

اگر فکر میکنی خیلی سریع و راحت به نتیجه میرسی اشتباه میکنی، زندگی این گونه پیش نمیره. اگر با سرعت وارد این ماجراجویی میشی، شانس ها وقتی ظاهر میشن که در یک باتلاق غیر قابل عبور گیر کردی. هر چه سریع تر باشی بیشتر فرو میری پس حسابی عضلاتت رو قوی کن چون لازمت میشه ولی یادت باشه تو باتلاق ، سرعت و تقلا کردن هیچکدوم به دردت نمیخورن (به من اعتماد کن) از قدیم گفتن گر صبر کنی ز قوره حلوا سازی!

۳.اهداف بزرگت را به اهداف کوچک تر خرد کن.

میدونید دلسرد کننده ترین کار چیه؟ اهداف بسیار جاه طلبانه و بزرگ مثل یک سراب در بیابان میماند چون اصلا مهم نیست چقدر جلو میری تو نمیتونی هیچ پیشرفتی رو در راه رسیدن به هدفت مشاهده کنی.به خودت فشار نیار ۲۰ کیلو کم کنی. تو فقط کافیه اولین ۲ کیلو رو کم کنی. اگر میخواهید به یک بازیگر بزرگ تبدیل بشید کافیه اولین خط نمایشنامه رو تمرین کنید.

۴.هر موفقیت کوچکت رو جشن بگیر

برای اینکه توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بدی هدف های کوچک برای اعتماد به نفس تو خیلی خوبن، چون اونا بهت یه جریان ثابت از بازخورد مثبت ارائه میدن . تو رو خوشحال تر،مشتاق تر و همچنین مولد تر و پرقدرت تر میکنن. من در باره تو هیچ چیزی نمیدونم ولی مطمئنم ۲۰ بار رقصیدن بهتر از یه بار رقصیدنه .

۵.نگاهت رو بر ارزش ها و جوایز بدوز

الهام و انگیزه چیزهای زود گذری هستند.انحراف به سمت جا زدن خیلی زیاده اما برای موندن تو راه اهدافت باید هر روز به خودت یادآوری کنی واسه چی از اول این هدف رو انتخاب کردی؟ کار سخت و طاقت فرسا الزاما مارو به یک زندگی ایده آل نمیرسونه باید بیشتر به ارزش ها و خواسته هامون تمرکز کنیم.

۶.از بهترین ها و ستاره ترین ها یاد بگیرید.

قبول داشته باشید یا نه ،شما تنها نیستید. من میتونم آدمهایی رو به تو نشون بدم که کارهایی که تو انجام میدی رو یا انجام دادن یا در حال انجامش هستن کتابها، وبلاگ های این افراد رو خوب بخونید و خودتون رو از بعضی از مشکلات حفظ کنید. چرا میخواید چرخ رو دوباره اختراع کنید؟

۷.آماده فداکاری باشید

کدام یک مهم تر است:موفقیت یا تفریح؟ نمی تونی بگی، نمیتونی جفتشو نداشته باشی، اما اونایی که اهل عملن یک تعادل سالم بین این دو ایجاد می کنند.وقتی در اتاق کارت رو میبندی میتونی کارت رو کامل انجام بدی. تو خونه نمی تونی این کارو انجام بدی با وسایل کارت لپ تاپ یا دفترت رو بردار برو تو یه کافی شاپ یا پارک بشین کارت رو انجام بده.دعوت های ناگهانی دورهمی های یهویی یا بیرون رفتن های بی خود را از زندگیتون حذف کنید، البته اگر میخواهید ماهیچه های موفقیتتون رو تقویت کنید. در کتاب صوتی قطار سرعت به سوی کارآفرینی به شما راهکارهایی ارائه میده تا بتونید زندگیتان را اولویت بندی کنید و بالاترین بهره وری را داشته باشید

۸.حواستان به سارقین زمان باشد.

زمان در اینترنت به سرعت میگذرد.تا حالا شده به خودتون بگید یه سر اینستاگرام و تلگرام می زنم!! و بعد ۳ الی ۴ ساعت رو از دست دادی؟ گوشیتو بزار کنار این ۵ دقیقه چک کردن های اینستاگرام و… در روز باعث اتلاف وقت زیادی میشه. اگر ۵ بار در روز ۵ قیقه اینستاگرام وتلگرام و… را چک میکنی در هفته حداقل ۳ ساعت از زمان با ارزشت رو از دست میدی. بیشتر به این موضوع فکر کن دوست من.

 

۹.بهروری بهترین دوست شماست.

زمان انجام بعضی از کار ها خیلی طول میکشه؟به صورت تولیدی عمده عمل کنید. اگر همیشه ۲بار در هفته خرید میکنید به یک بار کاهش دهید. مواد غذایی مورد نیازتون در هفته رو برآورد کنید و هر هفته خریدهارو بک بار انجام دهید. سعی کنید از سبزیجات بیشتر استفاده کنید این باعث سلامتی بیشتر شماست از طرف دیگر طبخ سبزیجات خیلی سریع تر هست. شاید فکر کنید برای موفقیت باید به این چیزها هم توجه کنیم؟ بله اگر میخواهید جز ۲ درصد برتر باشید باید این مسایل را جدی بگیرید. چون بهینه سازی در کارها باعث موفقیت شما می شود.

۱۰.یک تیم ارزشمند پیدا کن.

بهترین دوستان کسانی هستند که تو را دست کم نمی گیرند و در عین حال نمی گذارند کارهایی که از ارزشت کمتره را انجام دهی.در رویداها مانند ایوند و فضاهای مجازی مثل لینکدین به دنبال دوستانی قدرتمند در رشته خودتان پیدا کنید.

۱۱.باید بدانید کی باید استراحت کنید.

کی گفته باید در سخت کار کردن خودت رو پیدا کنی و انقدر کار کنی تا مریض شی؟ کار کردن فراتر از آستانه خستگی نتیجه معکوس می دهد. بعد از گذر از آستانه خستگی نه تنها کار به بدترین وجه انجام میشود بلکه شما از کار کردن به مرز بدبختی می رسید. برای اینکهتوانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بدی هر وقت خسته شدید، پیاده روی کنید ، با دوستان خوب معاشرت کنید، به تعطیلات بروید (یا هر تفریحی که دوست دارید)انجام دهید. یادتان باشد کار اسیر شماست نه شما اسیر کار!

۱۲.همیشه برای تفریح وقت هست.

بله درسته ، باید برای رسیدن به موفقیت خیلی چیز ها رو فدا کنید. نه ، منظور این نیست که تو نمیتونی تفریح داشته باشی، زندگی این نیست که برای رسیدن به خواسته هاتون تفریح و سرگرمی را حذف کنید. کار هیچوقت فرار نمیکنه برعکس تو وقتی استراحت میکنی خیلی پر انرژی تر و پر بازده تر به کارت ادامه میدی.

۱۳.تا جایی که ممکنه پیشرفت کنید

انقدر سرسختانه به عقاید گذشتتون که باعث شکست هاتون بود بچسبید تا بعد از چند وقت به خودتون لعنت بفرستید!! برای شکست آماده باشید، اما استرس نداشته باشید (چون در هر شکستی فرصت یادگیری است).

برای اینکه توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بدی خودتان را برای تحقق فرصت ها آماده کنید، قرار نیست برای هر چیزی نگران باشید(زندگی چندین بار به آدم ضربه می زنه). به نظر بد میاد نه؟ اما این واقعیت نیست. تنها راه رشد و ترقی همین شکست ها و ارور هاست، نمیشه بهش گفت ضربه ای که مانع رشد میشه بلکه ضربه ایه که شما رو به سمت بالا هل میده. برای به دست آوردن شانس بیشتر در پیشرفت ،هر روز خودتون رو بیشتر به چالش بکشید. یادتان باشد آب راکد میگنده پس حرکت کنید و وقتی حرکت کنید احتمال شکست هست. اما باید به مقصد رسید.

مقالات انگیزشی و مقالات کاربردی و مقالات مدیریت مقالات رهبری
برای تحقق ایده هایتان با تمام وجود بجنگید-توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بده

۱۴.برو و یه کاری انجام بده.

همه مقالات انگیزشی و کمک کننده میتونن زندگیتون رو تغییر بدن اما تا زمانی که شما خودتون دست به کار نشید فقط وقتتون رو تلف کردید. همین الان باید دست به کار شید. آیا آماده ای تمام پیام های این مقاله رو قبول کنی و شروع به انجام کاری کنی و توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بدی؟ این جواب میتونه مشخص کنه که تو چقدر موفقیت رو میخوای.


3 دیدگاه برای “توانایی اجرایی ات را همین امروز توسعه بده

  1. ali sabet گفته:

    مقاله خوبی بود
    من خودم به خاطر زیاد فکر کردن به خیلی از ایده هام و زیاد این دست اون دست کردن دیدم یکی دیگه ایدمو اجرا کرده
    بعد خوندن این مقاله به خودم قول میدم حتما حتما اجرا کنم

  2. yasmin گفته:

    من هر موقه نا امید میشم به وبسایت شما سر میزنم.

    • مدیر سایت گفته:

      این باعث افتخار ماست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *