مهندسی زمان اصل اول موفقیت

مهندسی زمان اصل اول موفقیتReviewed by گروه کپسول انرژی on Aug 27Rating: 4.5مهندسی زمان اصل اول موفقیت مهندسی زمان اصل اول موفقیت تا حالا شده که بین چند تا کار مهم مونده باشید و ندانید کدام را انجام دهید ؟ تا حالا شده نتونید انتخاب کنید که کدوم از کارها را باید به تعویق بندازید کدام را نه ؟ تا حالا شده زمان از دستتان برود و شما همچنان کارهای غیر ضروری را ادامه داده باش

مهندسی زمان اصل اول موفقیت

بیایید با چند سوال مفهوم مهندسی زمان را برایتان بیشتر جا بیندازیم.
تا حالا شده که بین چند تا کار مهم مونده باشید و ندانید کدام را انجام دهید ؟

تا حالا شده نتونید انتخاب کنید که کدوم از کارها را باید به تعویق بندازید کدام را نه ؟
تا حالا شده زمان از دستتان برود و شما همچنان کارهای غیر ضروری را ادامه داده باشید؟

تا حالا شده در لحظات نزدیک به تحویل پروژه یا امتحانات افسوس کمبود وقت بخورید؟

در این مقاله کلیدی به شما میدهیم که مانند یک مهندس با تجربه طراح عمر و زمان خود باشید و چرخ دنده های ساعتتان را جوری روی هم سوار کنید، که فقط به نفع شما بچرخد.

  • روش مهندسی زمان به وسیله حروف الفبا :

  فهرست (الف):

در روش مهندسی زمان اولویت بندی حرف اول را میزند.کارهایی که با حرف الف مشخص میشوند کارهایی هستند که باید انجام دهید . کارهای (الف)کارهایی هستند که اگر انها را انجام ندهید بهای سنگینی بابت انجام ندادن آن ها خواهید پرداخت .

فهرست (ب) :

کارهایی را در بر میگیرد که لازم است بکنید، اما اولویت و اهمیت این کارها به اندازه فهرست (الف) نیست. تا زمانی که کارهایی از نوع (الف) دارید نباید به این فهرست رجوع کنید. یک مهندس زمان باید اولویت های دومش را نیز مهندسی کند.

فهرست (ج):

اینها مواردی هستند که انجام دادن آنها بد نیست ، اما قطعا به اندازه گروه الف و (ب) اهمین ندارند. انجام دادن یا ندادن این گروه پیامدی به همراه ندارد. خواندن روزنامه در رستوران از جمله این کارهاست.

هرچه را که امکانش هست تفویض کنید

یکی از روش هایی که در مهندسی زمان شما را حرفه ای میکند تفویض اختیارات است.حالا به فهرست (د) میرسیم. قبل از این که هر اقدامی روی این کارها  انجام دهید ، از خود بپرسید آیا کسان دیگری وجود دارند که این کار را بکنند تا شما فرصتی پیدا کنید و مهم ترین کارها را انجام بدهید.

آنچه را که ممکن است، دوباره حذف کنید

و بالاخره، به فهرست کارهایی ار نوع (ه) میرسیم. این ها کارهای جزیی و بی اهمیتی هستند که میتوانید آنها را از فهرست کارهای خود حذف کنید. هرچه بیشتر بتوانید کارهایی از این دست را حذف کنید، فرصت بهتری پیدا میکنید تا کارهای مهم را انجام دهید.

کپسول صوتی بهترین سال زندگی تو از دارن هاردی میتونه خیلی بهت کمک کنه تا قدرت زمان رو بهتر درک کنی، این کپسول صوتی همراه دفترچه برنامه ریزی ماهانه سالیبانه هفتگی و روزانه است و این امکان را به شما می دهد که که با تحلیل برنامه خود بهترین سال زندگی خودتونو بسازیدبرای گوش کردن به این کپسول های صوتی اینجا کلیک کنید

کارتان را از نو مهندسی کنید

میتوانید از روش مهندسی زمان دوباره در زمینه اولویت ها هم استفاده کنید. اساس این کار، ساده سازی است . باید درصدد پیدا کردن راهی باشید که کارها به ساده ترین شکل انجام گیرند .

تمرین :


1 دیدگاه برای “مهندسی زمان اصل اول موفقیت

  1. محمد حسن منازاده گفته:

    خیلی عالی بود ولی اگر یک مثال هم میاوردید خیلی بهتر میشد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *