همیشه به دنبال خوشبختی بودن تو را خوشبخت نخواهد کرد

همیشه به دنبال خوشبختی بودن تو را خوشبخت نخواهد کرد
همیشه به دنبال خوشبختی بودن تو را خوشبخت نخواهد کردReviewed by گروه کپسول انرژی on Sep 3Rating: 4.0همیشه به دنبال خوشبختی بودن تو را خوشبخت نخواهد کردوقتی درباره خوشبختی صحبت می کنیم بیشتر به این توجه میکنیم که همیشه شاد باشیم،حتی بدون هیچ گونه ناراحتی و فکر منفی .اما به دنبال خوشبختی بودن معنای دیگری دارد.

همیشه به دنبال خوشبختی بودن تو را خوشبخت نخواهد کرد

وقتی درباره خوشبختی صحبت می کنیم بیشتر به این توجه میکنیم که همیشه، همه وقت و همه جا خوشحال و شاد باشیم، حتی بدون هیچ گونه ناراحتی و فکر منفی .ما همیشه سعی میکنیم به دنبال خوشبختی باشیم و هدف زندگی خود قرار میدهیم و از هر چیزی که مارا ناراحت می کند فاصله میگیریم.
ولی واقعا معنی واقعی خوشبختی چیست؟ آیا تو هم همیشه به دنبال خوشبختی هستی؟ تا حالا از خودت پرسیدی با اینکه هر لحظه تلاش میکنم شاد و خوشبخت باشم ولی بعضی اوقات بازم ناراحت و افسردی میشم؟

خوشبختی و شادی مثل غذای مورد علاقه شماست. اگر هر روز آن غذا را بخورید باز هم آن را دوست دارید؟برعکس وقتی برای خوردن آن زمان بیشتری بگذرد بیشتر به آن علاقه مند می شوید و از هر لقمه آن بیشترین لذت را می برید. پس آیا غذا به خودی خود شما را خوشحال میکند و یا  شما و ولع شما نسبت به آن غذا آن را برای شما دوست داشتنی میکند؟

ما همیشه باید یادمان باشد که تنها با تجربه غم و اندوه است که میتوانیم شادی واقعی را درک کنیم.

ما همیشه باید یادمان باشد که تاریکی مطلق به روشنایی و درخشش معنا می بخشد.

این تفکر که همیشه دیگران خوشحال هستند بزرگترین سو تفاهم شادی و خوشبختی است.

بیشتر مردم در ظاهر بسیار خوشبخت و خوشحال هستند و شما تصور میکنید این افراد همیشه خوشحال بوده اند و خواهند بود. با گسترش فضای مجازی مثل اینستاگرام بیشتر افراد تمایل دارند که بهترین جنبه های زندگی خود را به نمایش بگذارند، بهترین لحظات در رستوران ها مهمانی ها و ماشین های مختلف و لوکس!!! بنابر این در زندگی امروز تعریف شادی تحریف شده است به زندگی بدون غم!! در واقع همیشه چیزی باعث ناراحتی و غم خواهد شد که در این تعریف غلط امروزی شادی، جایش خالیست.

از زمانی که به یاد داریم “خوشبختی همیشه بعد از” (کنکور، دانشگاه، ازدواج و….) خلاصه شده است. هیچ کس زندگی کامل ندارد حتی مشاهیر و ستارگان در جهان. همه آنها با وجود زرق و برق های فراوان در زندگیشان با چالش ها و غم های فراوانی روبه رو هستند.

دارن هاردی مدیر عامل مجله موفقیت(success)در سخنرانی های مختلف خود به این موضوع اشاره کرده است که خوشبختی آن چیزی نیست که به دنبالش هستیم. بزارید داستان کار آفرینی اش را بازگو کنیم. دارن هاردی در سن ۱۸ سالگی با رویای میلیاردر شدن قدم در راه کار آفرینی گذاشت و با سر پر شوری که داشت شروع کرد به فروش محصولی در بازار ( دستگاه تصفیه آب) اما به دلیل عدم تخصص و دانش کافی در همان چند روز اول ورشکست شد. شاید بگید چرا؟ چون دستگاه تصفیه آب را بلد نبود درست ببنده و این باعث ضرر او شد. اما این اولین تجربه دارن هاردی در این مسیر بود و چندین بار دیگه در صنایع و سرمایه گذاری های مختلف ضرر کرد و دنیا رو سرش خراب شد اما الان که به این شهرت رسیده با افتخار میگه : بعضی اوقات با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردم و فراز و نشیب های زیادی را برای دنبال خوشبختی گشتن طی کرده ام و هفته ها، ماهها و سالهای زیادی را با استرس گذروندم اما الان به این نتیجه رسیدم که برای لذت بردن از خوشبختی همه فراز و نشیب ها و غم ها لازم بود.

همیشه به دنبال خوشبختی بودن تو را خوشبخت نخواهد کرد
همیشه به دنبال خوشبختی بودن تو را خوشبخت نخواهد کرد. دارن هاردی

 

برادران محمدی مدیران هلدینگ دیجی کالا در پنل کار آفرینی  ۵ شنبه بازار سال ۱۳۹۴ به همراه محمد شکوری مقدم مدیر هلدینگ صباویژین و مهندس صادقیان مدیرعامل نت برگ و همچنین حسام میرآرمندهی مدیرعامل کافه بازار تجربیات جالبی را در این راه داشتند که از شما میخواهم که حتما این پنل را تماشا کنید. لینک در قسمت تمرین در انتهای مقاله تعبیه شده است.
شما باید در رویارویی در مسائل، منحنی میزان شادی خود را از سینوسی به منحنی گسترده تر تبدیل کنید. منظورم این است که باید در صورت ناراحتی و غم بتوانید در مدت زمان کوتاه خودتان را به سمت خوشبختی سوق دهید .اما بدانید یادآوری تجربیات مختلف در زندگی باعث لبخند شما می شود.

بسیار طبیعی است که شما بخواهید همیشه خوشحال و پر انرژی باشید. خوب برای اینکه همیشه خوشحال و خوشبخت باشیم چه کنیم؟!
اول از همه این باور را که یک زندگی عالی و بدون ناراحتی داشتن یعنی خوشبختی را از ذهنت دور بریز. یادتان باشد اگر زندگی کامل بود شما هیچوقت همدردی را حس نمیکردید و یا هیچوقت رشد و پیشرفت را تجربه نمیکردید. بهتون پیشنهاد میکنم انیمیشن زیبای inside out  رو حتما ببینید. در قسمت تمرین انتهای مقاله موجود است.

برای اینکه همیشه خوشحال و شاد باشید به جای اینکه به دنبال خوشبختی باشید سعی کنید از لحظات زندگی خود بهترین استفاده را کنید و برای رسیدن به خوشبختی واقعی در لحظه برای آینده تان تلاش کنید.

درست است که در زندگی فراز و نشیب های زیادی وجود دارد اما معنای واقعی خوشبختی را زمانی که از این ها بگذرید درک خواهید کرد. شادی و غم باهم زندگی را شکل میدهند این واقعیتی است که در زندگی باید آن را درک کنید.مقاله چگونه با سختی های زندگی راحت باشیم؟ را حتما مطالعه کنید.

ممکن است نور آفتاب صبحگاهی در یک زمستان سرد صورت شما را نوازش کند و خوشبختی را تجربه کنید و یا در یک پاییز بارانی پس از تجربه ای ناخوشایند گونه هایتان خیس شود. این ها واقعیات زندگی هستند و همه این وقایع طعم واقعی خوشبختی را به شما نشان می دهد. سعی نکنید تجربیات منفی را و غمگین را از بین ببرید و کور کورانه خوشحال شوید. در فصل بازی کپسول صوتی ۴ اثر از فلورانس اسکاول شین به این مبحث بسیار پرداخته شده است. برای تهیه اینجا کلیک کنید.

در انتها زندگی شما بر اساس درک تجربیات و دستاوردهای شما معنا پیدا میکند. توانایی ایجاد رشد و درک معنی هر دو حادثه مثبت و منفی معنای واقعی خوشبختی است. پس به جای به دنبال خوشبختی بودن از نگاه فضای مجازی بودن خوشبختی واقعی را درک کنید.

تمرین

  • پنل کار آفرینی ۵شنبه بازار را حتما مشاهده کنید. برای مشاهده اینجا کلیک کنید.
  • انیمیشن inside out به شما کمک میکند تا معنای واقعی زندگی را درک کنید. برای دانلود اینجا کلیک کنید.
  • دیدگاه شما نسبت به خوشبختی چیست؟
    در قسمت دیدگاهها میتوانید نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *